Pestki dyni jako cenny składnik diety

Pestki dyni jako cenny składnik naszych potraw

Pestki dyni są bardzo zdrowe i mają szereg prozdrowotnych korzyści. Możemy je spożywać na wiele sposobów, i tak na prawdę zależy to tylko od naszej wyobraźni, do czego je dodamy. Są dosyć kaloryczne, jeśli popatrzymy na to, jaką wartość energetyczną dostarczają w 100 gramach, ale z drugiej strony, ilości pestek dyni jakie dodajemy do potraw, są raczej dużo mniejsze, w właśnie te ilości pozytywnie wpływają na nasz organizm dzięki szerokiej zawartości różnej grupy witamin, a przede wszystkim, jako jedno z lepszych źródeł cynku.

Pestki dyni jako wartościowa przekąska

Możemy je bez problemu spożywać same i będzie to bardzo wartościowa przekąska, dzięki której dostarczymy do organizmu szereg witamin, takich jak; witamina c, a, e, k, b6, niacyna, tiamina, ryboflawina, czy bardzo cenny dla kobiet w ciąży – kwas foliowy. Pestki dyni są również bardzo bogate w minerały i nie tylko w wcześniej wspomniany cynk. Możemy tutaj znaleźć także; żelazo, magnez, fosfor, potas i sód.

Wartości zdrowotne pestek dyni

Pestki dyni mogą bardzo skutecznie pomóc nam w walce z wieloma chorobami, zwłaszcza jeśli chodzi o zmniejszeni ryzyka raka płuc, ponieważ pestki dyni są bogate w karotenoidy i inhibitory proteaz, które są bogate w przeciwutleniacze. Wpływają również bardzo pozytywnie na nasz nastrój i bez wątpienia możemy zastąpić je słodyczami, po które bardzo często sięgamy, gdy dopada nas smutek. Istnieje jeszcze kilka pozytywnych aspektów spożywania pestek dyni, np. zapobiegają miażdżycy i dobrze wpływają na odrobaczanie u dorosłych i dzieci. Nie dość, że są smaczne, to dodatkowo bardzo zdrowe i każda osoba powinna je włączyć do swojej diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *